Saturday 17 September 2011

Weddingain.

Assalamualaikum W.B.T.

Alhamdulillah
. Semalam telah menghadiri 2 majlis perkahwinan. Yang pertama, jiran ana. Ashraf Muslim and Dayana Lokman. Lokasi, Villa Bestari, Gombak. Majlis bertemakan purple. Kami pergi kali pertama, untuk bersantap. Ada ayam tempay
an. Sedap ^^

Meja beradab. Ikan emas berenang-renang. Tapi macam tidak purple di sini ya. Meja putih yang berkelopak bunga nampak bucu ini ialah meja yang menempatkan dulang hantaran.

Biasanya orang kahwin, guna kanopi kecik belakang tu je. Kanopi ini (adakah namanya kanopi?) dipasang menggunakan kren. Nampak tempayan berwarna-warni tu? Ayam tempayan dimasak di situ.

Pelamin masih tidak berpengantin. Kami pergi awal sebab takut sibuk dengan kehadiran orang ramai lepas tu. Berasak-asak. Pihak TV3 and TV9 turut hadir untuk sidang media. Tidaklah pula ana menyibuk berlalu-lalang di belakang.

Kali kedua pergi baru berpengantin. Hehe. Montaj ada menunjukkan gambar di Makkah. Mereka berakad nikah di sana kalau tak silap ana. Which masjid, I dunno. Alhamdulillah, everything went smoothly. Door gift, ana dapat satu frame gambar and satu bekas
kaca (or semi kaca) cute berisi biskut bantal and adik beradiknya.

Next is Aiman Latiff and Kausar Rodzi's. Lokasi di Country Heights, Kajang. Perjalanan pergi sungguh jam. Rupa-rupanya ada accident, melibatkan, mengikut bayangan ana, mungkin 10 buah. Berturut-turut. Takara, mungkin kereta belakang sekali tidak sempat
brek lantas melanggar yang depan dan melanggar yang depan dan melanggar yang depan.

Hidangannya bermacam-macam. Oh, temanya pun purple juga. Sedia ada di atas meja, tapai and kind of food I dunno what are them. This kuih-muih. Satu corner untuk Arabian, memandangkan ada nasi Arab berlauk kambing panggang, salathah, dll. And ada corner lain. Makanan Melayu. And ada corner untuk char kuay teow. Kata DJ, ada mee rebus. Cendol. Kiosk ice-cream. The house is extremely huge. Lebih besar daripada Bangi Golf Resort's.

Itu saya. Sangat tidak cerdik untuk terlupa mengambil gambar pengantin ya.

Door gift untuk perempuan dewasa. Sehelai telekung beserta ubat Baraka. Yang lelaki dapat kain pelikat Gajah Duduk and note book I think. Note book = buku nota. Suami ana mistaken. Haaah? Note book. Haha. Amboi. This blogspot meragam. Kata DJ, doa yang diajar Nabi Muhammad S.A.W., Barakallahu Lakuma Wa Jama'a Bainakuma Fi Khayr (tiada Wa Baaraka Alaikuma)

Praise to ALLAH S.W.T. that everything went nicelyyy. Alhamdulillah. ^^

Wallahu A'lam.

3 comments: