Monday 7 February 2011

Korea?

Senang?

Duduk rumah tanpa buat apa-apa sangat boring. Masa tidur pun still tunggang terbalik. But, Alhamdulillah ada improvement.

“ Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yang beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia, lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadits Rasulullah S.A.W.

Antara buku yang berjaya dibeli semalam. :D
Adakah ini pengaruh cerita Korea? Sambil2 tengok, sambil2 belajar Korea.

Singgah2 Kinokuniya after makan kat Sakai Japanese Restaurant, KLCC. Tengok budaya orang Jepun; dari segi makanannya, rumahnya, perhiasannya, businessnya, adabnya. Interesting! Tapi, mungkin Korea lebih best? Macam mana nak ambil kerakyatan Korea eh? Haha.

Buku yang dibeli tu, harap jangan jadi perhiasan sudah. Ana berharap, ana menggunakan masa ini sebaik2nya to learn and write and master Korean language. Mana tahu, boleh apply jadi doctor kat Korea. Haha. YA ALLAH, perkenankanlah!

Daripada jadi pro-Barat, baik jadi pro-Timur eh? Tak bermaksud kita menjadi monyet terlepas kandang apabila ternampak Kim Bum dan sekutunya. Banyak nilai murni yang lain yang boleh dipelajari.

P/S: Meh la kita bina Delima kat Korea. Buat kat kawasan yang ada masjid besar. :D Penulis pernah raya kat Korea sekali. Nampaknya, kena kumpul duit lagi nih.

^Wallahu A'lam^ ^_______________________^

2 comments:

  1. salam nusaibah..nt da kat msia?..trip yg mana?..

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam cikgu..

    Alhamdulillah, balik 31 hb lagi. Beli tiket sendiri :)

    ReplyDelete