Tuesday 15 February 2011

Business

Assalamualaikum W.B.T.

Alhamdulillah, dapat juga ana bermain dengan kanak2 riang ini. Sedikit fakta; beliau suka makan sushi dan telah berjaya menghabiskan beberapa piring sushi. Memang adik abang long eh?

Petang itu; kami berlapan bersama seorang si kecil telah berku
mpul. Basically, perbincangan about business. Sebagai seorang yang bekerjaya, mungkin tiada masalah untuk menjalankan perniagaan secara meluas. Tetapi, ana yang memegang status seorang pelajar yang mendalami bidang kritikal, mungkin ada sebanyak kekangan masa. So, perancangan rapi memang amat diperlukan.

Apa2 pun, doakan kami semua berjaya dan tak sekadar hangat2 tahi ayam. Kata orang, Melayu semangat time awal2 je. Kalau ada buku, kebanyakannya rahsia bisnes orang Cina, orang Jepun dan bukanlah orang Melayu. Kalau search kat google, tak keluar pun rahsia bisnes orang melayu exactly. Keh3.

InsyaALLAH akan cuba beli buku ini and ambil iktibar.

Izza sedang merenung masa depan. Untuk semalam, terima kasih kepada Ummiku yang telah drive kereta, terima kasih kepada mak cik2 yang semangat untuk menaikkan martabat agama Islam khususnya, terima kasih kepada si kecil yang telah menemani ana buat manicure, terima kasih mama untuk domino pizza and terima kasih untuk;

Baskin Robbins' Banana Royale Sundae

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMU yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan masukkanlah daku - dengan limpah rahmatMU - dalam kumpulan hamba-hambaMU yang soleh"

Nota kaki 1: Itu gambar Nur Izza Tee. I love kids. ;)
Nota kaki 2: Study besar-besaran!
Nota kaki 3: Jom discuss lagi. Bila ya?

^Wallahu A'lam^



2 comments:

  1. ehemm..future sis-in-law tu..hii
    kak nus, bile nak kawen? nnti jemput atie skali k..hehehe :D

    ReplyDelete
  2. Yup. Hehe.

    InsyaALLAH semua dijemput :D

    ReplyDelete