Monday 14 November 2011

Ahsan At Thairaat Fi Al 'Aalam; Li 'Am Alfain Wa 11.





Assalamualaikum W.B.T.

Let's see the world best airlines! Selain daripada ilmu pembelajaran (matematik, biologi, bahasa Melayu), ilmu agama, ilmu kemahiran; ilmu pengetahuan am pun kena tahu juga. :) Kita sebagai umat Islam, kena serba tahu. Memberi contoh yang baik kepada semua.

The World's Best Airlines: 2011.

1) Qatar Airways
2) Singapore Airlines (Childhood :D Dapat anak patung or maybe travelling diary)
3) Asiana Airlines
4) Cathay Pacific Airways
5) Thai Airways International
6) Etihad Airways (Evakuasi. I escaped early (January), Alhamdulillah with LE 6504 one way ticket =.=)
7) Air New Zealand
8) Qantas Airways
9) Turkish Airlines
10) Emirates

Malaysia Airlines pun ada menang juga. Apa-apa pun, kepada semua airlines, tingkatkan kualiti and timbang rasa kepada passangers :)

"Maha Suci ALLAH yang pada DIAlah juga yang guruh dan malaikat bertasbih memujiNYA, kerana takut kepadaNYA. Dan DIAlah juga yang menghantarkan petir, lalu Ia mengenakan dengan panahannya kepada sesiapa yang dikehendakiNYA. Dan mereka yang ingkar itu membantah (serta mendustakan Rasul) mengenai perkara yang berhubung dengan ALLAH (dan kuat-kuasaNYA), padahal Ia amat keras azab seksaNYA."

Doa mendengar guruh. Sekarang hujan. Surah Ar Ra'd ayat 13, ayat asal start daripada Wa Yusabbihur Ra'du ... " Apabila ditukarkan menjadi doa, ditambahkan Subhanallazi Yusabbihur Ra'du ... Ustazah ana ajar. Jika ada salah, mohon diperbetulkan. ^^

Wallahu A'lam.

2 comments: