Tuesday 5 July 2011

Wo De Zhang Fu

Assalamualaikum W.B.T.

"Aku terima nikah Nusaibah Binti Sallehuddin..." Kalimat ini pernah terucap hampir 4 bulan lalu. Bersaksikan puluhan saksi. Serta bersambut tasbih haiwan-haiwan, semut, lebah bahkan rumput. InsyaALLAH. Dan waktu itu juga, meranalah syaitan. Satu pasangan sudah disatukan secara syar'i. Mengurangkan satu lagi kadar kemaksiatan. Alhamdulillah.

Kami di antara pasangan yang telah dipilih oleh ALLAH S.W.T. untuk mendirikan rumahtangga seawal umur 20 dan 21 tahun. Dan suami ana bukanlah orang yang bersedia terhadap perkara ini. Banyak perkara yang masih lompong-lompong. Impiannya masih belum tercapai. Tetapi, dia tetap mencuba yang sebaiknya. Apa salahnya mencapai kejayaan berdua.

Sewaktu ana sakit, mengadu lapar, dia yang memasakkan itu dan ini. Walaupun malam sudah larut. Asalkan ada perut yang kenyang. HAHA. Dan dia sangat suka melatih ana dengan perkara yang ana tak suka makan. Susu. Daging. Cheese. Dengan muka separuh evil, mulut tersenyum luas sambil paksa. Makan!

Time ana merajuk. Hek3. Dia pujuk sehabis daya. Selagi tak senyum, selagi tak ketawa, dia takkan berhenti. Part ni elaborate sikit-sikit sudah. Rahsiaa.

Walaupun sifat penyayangnya sangat tak menyerlah secara kata-kata, tapi dia mengaplikasikan dengan cara lain. Action speaks louder. Pengorbanan yang sangat tinggi. Dia juga amat suka belajar ilmu-ilmu agama. Al Quran. Dan Bahasa Arab. Waktu itu, ana yang akan menjadi gurunya. Mengajar ilmu tajwid, panjang, pendek, fathah, dhammah. Katanya, RMC tak menekankan pengajian Islam sangat.

To my husband, thanks sooo much for being a most wonderful husband! Thanks untuk layanan masa ana sakit.Thanks sebab berusaha kejutkan ana time ana ngantuk. Thanks sebab datang lari jauh-jauh time ana takut jalan malam-malam. Thanks sebab teman pergi Carrefour waktu ada orang separa merajuk sampai kena cancel kelas Arab. Thanks sebab selalu masakkan bila tiba-tiba ada orang cakap, laparlah. Thanks sebab selalu angkat barang naik tingkat empat yang rendah ni.

May ALLAH S.W.T. ease your way, ease your study, ease everything for you, dilimpahi berkah, dikurniakan hikmah, diberi pertolongan :')

Thanks for the sweet months of marriages.
Lets walk together. Forever.
Salah satu entri gedik. Hehe.

Wallahu A'lam.

4 comments:

  1. Baca post saibah ni,initiate feeling nk kawen lak. hehe. Pray for your happiness :)

    ReplyDelete
  2. hurm...tahniah..rasa tak terlambat lagi kan. n mendoakan both of you guys bahagia hingga ke akhir hayat :))))

    ReplyDelete
  3. Atie and Izzah; Syukran. Doakan kejayaan kami berdua!

    ReplyDelete
  4. salam 'alaik kak~
    mabruuk~ mcm mana sy xdpt jemputan ni? :D
    semoga kekal hingga ke syurga. :)

    ReplyDelete