Wednesday 29 June 2011

I wanna learn everything!

Assalamualaikum W.B.T.

15 April 2011? Wah. Ketidak aktifan yang sangat kritikal. Tak macam blog Fadhilah Yaakob langsung. Lah, you're my mentor!

Lately, untuk menahan mengantuk yang agak kritikal, di fatrah imtihan ini, ana telah memasang beberapa songs zaman muda mudi. Macam Lion King, Mulan, dll. Dan agak tertarik dengan Not One of Us. Sesuai untuk orang yang rasa terbuang. Sesuai juga untuk membuang orang. Haha. Its depend on you untuk menafsirkan ayat-ayatnya.

I wanna be a person yang sering dapat mengeluarkan ayat-ayat bernas. Bukan berdasarkan nafsu. Berdasarkan perasaan. Berdasarkan marah. Ana suka pergi meeting yang bernas and I have some colleagues yang time meeting, memang pandai bercakap and I love to see how they think. As me with idea lapuk-lapuk zaman dulu. YA ALLAH, kami memohon hikmah daripadaMU. :(

Tapi tak naklah jadi golongan yang bernas pada mulut sahaja. Oh, tidak. Itu sangat memalukan. Semoga ALLAH S.W.T. sentiasa memelihara lidah-lidah kami. Yang memang degil, tak bertulang, laju dan lain-lain. Supaya mengeluarkan kata-kata yang baik sahaja. Kata-kata yang indah. Ana sangat mengagumi seorang rakan yang sangat bersyukur dengan apa yang ada. Tak berlagak even though she have everything.

Kaya yet pemurah. Berpangkat tapi always rendah hati. Suka memberi. Suka senyum. Pretty also.Tak balas keburukan dengan keburukan. Sabar yang sangat amazing. Tak mengharapkan pujian and penghargaan. Sampai kita pun tak sampai hati nak susahkan dia. Tak sampai hati untuk cakap tak kalau dia minta pertolongan. I wanna be like her.

Rasulullah S.A.W. mempunyai akhlak yang sangat agung. Akhlak Al Quran. Maybe this friend sentiasa mentadabbur ayat-ayat Al Quran and become sooo nice. :)

Banyak ciri-ciri yang ana inginkan pada diri ana. I wanna learn how to write. I wanna learn Korea badly. Everyone out there, help me.

Not One of Us.
Lion King 2.

Born in grief
Raised in hate
Helpless to defy his fate
Let him run
Let him live

But do not forget what we cannot forgive
And he is not one of us
He has never been one of us
He is not part of us
Not our kind

Someone once lied to us
Now we're not so blind
For we knew he would do what he's done
And we know that he'll never be one of us

Agenda tersembunyi Disney di sebalik lagu ini?

Wallahu A'lam.


No comments:

Post a Comment