Tuesday, 9 August 2011

39:53 sangat sesuai for me


Assalamualaikum W.B.T.

Selamat berusaha dan jangan berputus asa diucapkan kepada para pengambil exam Module 5 esok. InsyaALLAH, usaha dan teknik yang betul akan diberikan balasan yang setimpal.
Selamat bertempur!


Ayat jangan berputus asa ini sangat sesuai untuk ana. Teringin pula duduk kat sekolah sekarang. Sebab, kena disiplin. Doakan. :)

Wallahu A'lam.

Monday, 8 August 2011

Penyakit muak yang sangat serius


Assalamualaikum W.B.T.

Memang orang Melayu, sifatnya, hangat-hangat tahi ayam ya? Oh, I don't want to be in that golongan. And I forgot that I'm Korean. Keh3. ALLAH, guide me.

Masa nak beli tiket airlines, berkira-kira juga nak naik airline apa? So semangat search top 10 best airlines in the world!

10 - Emirates

9 - Turkish Airlines

8 - Qantas Airways

7 - Air New Zealand

6 - Etihad Airways

5 - Thai Airways International

4 - Cathay Pacific Airways

3 - Asiana Airlines

2 - Singapore Airlines

1 - Qatar Airways

Guess what? Asiana Airlines rupa-rupanya South Korea's Airlines! Nampaknya kumpulan negara-negara Asia berkumpul kat situ. Singapore, Thailand, Hong Kong and Korea. Cathay Pacific tu Hong Kong punya.

Ana pernah naik dua je. Singapore Airlines and Etihad Airways. :D I was shocked bila tengok Egypt Air masuk dalam senarai top 10 worst airlines in the world! :O Ana pernah naik Egypt Air.

My princip masa beli tiket; airline tu ana tak pernah naik. So, I don't have to hear the same music, duduk kat tempat yang sama, landing kat airport yang sama, menghadap pramugari yang sama style. Naik Etihad dua kali pun rasa macam nak muntah. Haha.

I love to transit lama-lama. Sehari ke. So, I can go outside the airport, sightseeing, shopping, dll. Transit lama ni dapat hotel biasanya.

YA ALLAH, mudahkanlah kami bermusafir dan dekatkanlah kejauhannya. YA ALLAH, Engkaulah menemani dalam pemergian dan Engkau pulalah yang melindungi keluarga.

InsyaALLAH, kali ini naik Royal Jordanian. Pray for my safety, okay! Syukran :)

P/S; Penyakit cepat boring ana sangat serius. Suasana, airlines, food, creams, cellphones. I wont buy Blackberry sebab boring tengok semua pakai blackberry. Now, sangat boring makan nasi and ayam and looking forward for maggi and eggs days and nights.

Wallahu A'lam.

Friday, 5 August 2011

Saya seorang yang berdisiplin


Assalamualaikum W.B.T.

Saya seorang yang berdisiplin.
Saya seorang yang berdisiplin.
Saya seorang yang berdisiplin.

Sila ucap kalimah ini setiap hari sebagai doa wahai diri. Hek3. Takdelah nak mengada sangat memuji diri sendiri berdisiplin. Jangan salah faham :P

Demi masa!


Qarafi telah merequest karipap lagi sekali. Jom uli doh! Doakan ia sedap. Hihi.

Wallahu A'lam =)

Note at the Foot; Apa nak jadi dengan muka-muka yang baik, status yang berdegar berkobar sungguh Islamic, tapi mulut laser! Sila jangan serkap jarang sebelum mengetahui hal yang betul. Adakah anda juga sudah terpengaruh? Think wisely before you act.

Anda terasa? Kih3.

YA ALLAH, bersihkan hati-hati ini.

Ceh, panjang pula note at the foot ni.

Wednesday, 3 August 2011

Scrabble.Karipap.Tart.Korea.

Assalamualaikum W.B.T.

Dalam masa kekosongan ini, Alhamdulillah, belajar banyak perkara baru. And interesting!

1) I managed to play scrabble with Norm and I won! Norm tu macam computer la. But, this is iPod version. Hek3. Bukan senang tau. Alhamdulillah. Mula-mula asyik kalah, then I observed the tactics, ohh, macam ni ke? Tadi, I played this game with Qarafi tapi disebabkan beliau mual-mual, game terpaksa diberhentikan. Unfair la kalau ana menang :)

2) Cooking! Dalam masa 3 hari Ramadhan ni, Alhamdulillah dah buat dua jenis kuih. Karipap and tart telur. Ini my husband requests. Its not so hard rupanya. Just uli-uli taram and goreng or bake. But, I have problem with the oven. Tak reti nak guna oven kena cucuh ni. Kalau yang auto tu bolehlah. And ia sangat panas. Macam tannur!

3) Impian sejak dahulu kala. Menguasai bahasa Korea. Hehe. Ana rasa macam nak tinggal kat Korea, or Japan after study. Jadi doktor kat sana. With those healthy foods, polite people, kulit yang tulus mulus, exercising everyday (rumah kat Korea kan macam terrace). Maybe I can be a part time ustazah dekat one of the Islamic school. Or I can open one :) Berdekatan masjid besar Itaewon. Teringat time kecil2, selalu escape solat Tarawih kat sini.

Tetapi, Innalillah :( banyak juga masa terbuang apabila mood swing. YA ALLAH, jadikanlah kami hambaMU yang berdisiplin.

Rasanya lepas ni, nak mendalami ilmu about Armageddon 2012. Bukannya lama pun nak sampai 2012. Semoga kita ditempatkan dalam kalangan hambaNYA yang soleh!

Wallahu A'lam




Sunday, 31 July 2011

Barisan defence yang ingkar, hanyalah menurut perintah

Assalamualaikum W.B.T.


Salam Ramadhan. Semoga Ramadhan tahun ini tak sia-sia macam tahun lepas =.=. Alhamdulillah, ALLAH S.W.T. telah menyampaikan Ramadhan tahun ni. Semoga lebih terisi dengan kehadiran suami yang menjadi pendorong (eceh).

Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Rajiun. Kalimat yang diucapkan, jika terdapatnya musibah termasuklah kematian. Telah pergi sahabat Cairo University, Fatin Fasihah Binti Hanafi, kerana penyakit Systemic Lupus Erythematosus, atau bak kata lainnya, askar-askar sistem pertahanan telah menjadi agresif dan ingkar lantas menyerang tisu yang baik!

Jangan salahkan askar-askar ini, kerana mereka hanyalah menurut perintah ALLAH S.W.T. Doakan yang terbaik buatnya dan buat semua. :)

Adakah sistem perubatan di Mesir masih menunggu pembayaran baru mahu merawat? Ingatkan doktor zaman dulu je macam tu. Graduan mana yang tak diajar ethics ni.

Wallahu A'lam.



Friday, 29 July 2011

Perkara yang sungguh tak menyenangkan


Assalamualaikum W.B.T.

Perkara yang sungguh tak menyenangkan apabila.. Sering terdengar bisikan-bisikan syaitan ke arah kejahatan! Arggghhh. Bila nak buat something yang jahat sikit, oh takpe kot. Kata syaitan.

Kita, sepatutnya jangan banyak tanya dalam urusan agama. Boleh nak tahu, tapi jangan banyak bertanya. Kemungkinan keraguan akan timbul kat situ.

Jika berani buat satu dosa, maka beranilah pula buat dosa yang lain.

Iman yang tak berapa nak kuat, macam mana ia nak jadi pendinding? Nampaknya, kena ubah diri semula. Tonyoh jantung dengan air zam-zam.

Syaitan, selagi kita tak ikut dia, dia takkan berhenti! ALLAH, bantulah hamba-hambaMU yang lemahhhhhh sangat-sangat ini.

Kawan-kawan, pray for umat Islam okay!

Wallahu A'lam

Wednesday, 13 July 2011

Baby.

Assalamualaikum W.B.T.

Haha. Teet. I'm not pregnant okay. Don't put too much hope. Haha.

Maybe kena senarai dulu pro and cons about this. Tapi, tabiklah dekat my senior. I'm not strong for that. And I have less calcium. And those pills sangat menyakitkan! Lepas telan je ubat, rasa something meresap-resap tarik-tarik dalam badan. Need more broccoli.


This cute boy. Currently at hospital. Pulmonary infection! Doakan dia sihat kembali ya. Biasalah kan budak-budak ada pulmonary infection.

YA ALLAH, ya Tuhan kami

Hanya Engkaulah Yang menghilangkan kesedihan

Engkaulah Yang Maha Menyembuhkan

Tidak ada yang mampu menyembuhkan

Kecuali hanya Engkau yang menyembuhkan

Sembuh tanpa terasa sakit

Wallahu A'lam.